Modulair Pakket Thuis

Woont u in Rockanje of Oostvoorne? En heeft u, via het CIZ, een indicatie voor langdurige zorg via de Wet Langdurige Zorg (Wlz) ontvangen? Dan kunt u kiezen voor het modulair pakket thuis (mpt). Een mpt krijgt u als u niet het volledige zorgaanbod van een instelling nodig heeft of de zorg niet geheel zelf via een persoonsgebonden budget wilt organiseren.

Het modulair pakket thuis is een pakket aan zorg dat u samen met uw zorgaanbieder(s) samenstelt. Dit pakket is opgebouwd uit verschillende modules. Deze modules komen overeen met de verschillende soorten zorg die de Wlz kent.

Zo kunt u bijvoorbeeld een combinatie maken van verpleging, verzorging, begeleiding thuis en/of dagbesteding. U kunt ervoor kiezen uw mpt door één of meerdere zorgaanbieders te laten leveren, maar u kunt dit ook combineren met een pgb.

Eigen bijdrage

Een groot deel van de kosten voor zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) betaalt de overheid. Het enige wat u betaalt, is een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage, hangt onder meer af van de zorg die u ontvangt en uw inkomen. Bereken uw eigen bijdrage op www.hetcak.nl of bel het CAK gratis op (0800) 0087.

Wilt u meer informatie over MPT? Of wilt u overleggen over uw persoonlijke mogelijkheden? Neem dan contact op met onze zorgadviseur: (0181) 728 255 of via zorgadviseur@catharinastichting.nl