Telefooncirkel

Woont u alleen? Vindt u het fijn als iemand weet hoe het met u gaat?

Met de telefooncirkel heeft u iedere dag even contact. Als er iets is, staat u er niet alleen voor.  Vooral voor alleenwonenden is dagelijks contact niet altijd vanzelfsprekend. De telefooncirkel biedt een eenvoudige manier oplossing.

Hoe werkt het?
Het dagelijks belrondje gaat langs acht tot tien alleenwonende mensen. Een vrijwilliger van Welzijn Ouderen is het begin- en eindpunt van de keten en belt de eerste deelnemer. Die belt de volgende op de lijst en zo verder. Bij geen gehoor kan de vrijwilliger actie ondernemen. Bijvoorbeeld door de familie of huisarts in te schakelen.
Misschien bent u een keer te ziek om de dokter te bellen. Of u bent gevallen – maar nét buiten bereik van de telefoon. Dan is het wel een heel veilig idee dat er iemand is die je elke dag even belt. Iemand die alarm kan slaan als u niet opneemt.

Het woord ‘sleutelfiguur’ mag u letterlijk nemen. Iedere deelnemer aan de Telefooncirkel heeft een naam en adres opgegeven van een kennis of familielid die over een huissleutel beschikt. Deze kan langskomen en zo nodig voor hulp zorgen. Iedereen die alleen woont, kan meedoen. Oud én jong. U betaalt alleen uw eigen telefoontjes. Eén per dag, dat is alles.

Ontmoeting
Twee keer per jaar organiseert Welzijn Ouderen een ontmoeting: 1 keer een etentje en 1 keer een koffieochtend. Zo leren de deelnemers van de telefooncirkel elkaar beter kennen.

Meer informatie?
Neem contact op met Welzijn Ouderen via (0181) 728 281 of welzijnouderen@catharina.nl