Maatjesproject

Samen een kop koffie drinken, een praatje maken of een stuk wandelen. Heeft u daar wel eens behoefte aan, maar mist u een maatje om dat mee te doen? Iemand met wie u gezellig en vanzelfsprekend contact heeft, gewoon van mens tot mens? Dan is het Maatjesproject misschien iets voor u.

Het Maatjesproject is bedoeld voor ouderen die graag hun sociale contacten willen uitbreiden, maar daar niet toe komen. Bijvoorbeeld vanwege een ziekte, beperking of verlies. Via het project vindt u een maatje: een enthousiaste, betrokken vrijwilliger die graag af en toe bij u langskomt. Die de tijd voor u neemt en persoonlijke aandacht voor u heeft. Onze vrijwilligers worden bij hun taak als maatje begeleid door professionals.

Een maatje dat bij u past

Bent u op zoek naar zo’n maatje? Meld u dan aan bij Welzijn Ouderen. Onze coördinator komt graag bij u langs voor een kennismakingsgesprek. Uiteraard kunt u voor dit gesprek ook op ons kantoor terecht. In het kennismakingsgesprek hebben we het echt over u: wie u bent, waar u van houdt, wat u graag doet en wat u wenst. Daardoor vinden we altijd een maatje dat bij u past. In een vervolggesprek maakt u kennis met uw maatje en spreken we af hoe vaak u elkaar ontmoet.

Bezoek Welzijn Ouderen voor meer informatie op ons kantoor op werkdagen van 10:00 tot 13:30 uur. Welzijn Ouderen is gevestigd in de Infirmerie, Rozemarijnstraat 42, te Brielle. U kunt ook mailen aan welzijnouderen@catharinastichting.nl of bellen naar (0181) 416 863. Medewerkers van Welzijn Ouderen staan u graag te woord.