Catharina Stichting bouwt aan de Van Sleenstraat

De gemeente Brielle en de Catharina Stichting hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van de grond voor de ontwikkeling van fase 5 aan de Van Sleenstraat. Op de locatie zal de stichting een gebouw met 28 plaatsen voor psycho-geriatrische zorg, een ruimte voor welzijn, de huidige Infirmerie, en 29 tot 37 vrije sector woningen realiseren. Er komen ongeveer 85 parkeerplaatsen voor de bewoners en de bezoekers. Naar verwachting starten de werkzaamheden in het derde kwartaal van 2018. De oplevering is gepland in het derde kwartaal van 2019.

De gemeente en de Catharina Stichting zijn beide verheugd over deze plannen voor dit gebied. Wethouder André Schoon: ”Het is voor de binnenstad goed dat ook dit gedeelte van de Van Sleenstraat een goede bestemming krijgt. En voor de toekomstige bewoners betekent het wonen binnen de vestingwallen dat zij optimaal gebruik kunnen maken van de voorzieningen in de binnenstad”. De heer Heijlands, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Catharina Stichting, kan zich vinden in de woorden van de wethouder: ”Wij zijn verheugd dat we deze overeenkomst met de gemeente kunnen sluiten. De stichting wil graag goede toekomstbestendige voorzieningen voor de huidige bewoners en de burgers van Brielle, dicht bij de binnenstad en toch in een rustige omgeving. Door de nieuwbouw te combineren met het nog te renoveren Gasthuis is een belangrijk onderdeel van de ouderenzorg in Brielle klaar voor de toekomst. Ook voor de Infirmerie biedt dit de kans om in een modern gebouw en goed bereikbaar haar diensten aan de ouderen van Brielle aan te bieden. Nu we overeenstemming hebben met de gemeente starten wij de uitvraag naar een investeerder/ontwikkelaar. Ik zie uit naar de start van de bouw.”