Catharina sluit uit voorzorg locaties voor bezoekers

Binnen Catharina is vooralsnog geen COVID-19 besmetting geconstateerd. Uit voorzorg is besloten alle  locaties te sluiten voor alle bezoekers: Pension ‘t Hart en Bollaarshoeve (Oostvoorne); Catharina Gasthuis, Boerderij Op Aarde en Welzijn Ouderen (Brielle), De Duinpannen en de Strandjuttter (Rockanje). Catharina heeft dit besloten, omdat het aantal besmettingen in de regio toeneemt. Deze afweging is gemaakt na intensief beraad met en consultatie van deskundigen en is in lijn met de maatregelen die landelijk in andere organisaties worden genomen.

Vanaf vanmiddag 17 maart 2020 vanaf 16:00 uur hebben alleen medewerkers nog toegang tot de locaties.

“Preventieve maatregelen op het gebied van sociale hygiëne zijn helaas niet meer afdoende om onze bewoners en medewerkers zo goed mogelijk te beschermen”, aldus Hans Biezemans, bestuurder van Catharina.

Catharina heeft sinds vorige week een crisisteam dat dagelijks de ontwikkelingen en de stand van zaken monitort en waar nodig actie onderneemt. Er is intensief contact met medewerkers. Familie en vrijwilligers worden zo goed mogelijk geïnformeerd.

Vanmiddag wordt familie van bewoners persoonlijk gebeld door Catharina om de maatregelen toe te lichten. “Een moeilijke boodschap voor naasten die zich zorgen maken en juist graag in de buurt willen zijn van hun familieleden”, aldus Hans Biezemans.

Wat de komende tijd ook brengt, Catharina doet er alles aan om bewoners en medewerkers zo veilig mogelijk te houden.