Vrijwilligers NLdoet: bedankt!

De grootste vrijwilligersactie van Nederland, NLdoet, vond plaats op 9 en 10 maart.

Ook bij Catharina Stichting werd op meerdere plaatsen de handen uit de mouwen gestoken. Vrijwilligers konden klussen bij onder meer De Duinpan , Zorgboerderij Op Aarde, Welzijn Ouderen, Catharina Gasthuis en de Bollaarshoeve. Er is bergen werk verzet! Enorm veel dank en waardering voor alle vrijwilligers. Een greep uit de activiteiten:

• In het Catharina Gasthuis zijn vrijdag 9 maart de muren van de Suite geverfd. Deze multi-functionele wordt door bewoners gebruikt voor activiteiten en om samen te eten. Welzijn Ouderen organiseert in de Suite 2 keer in de maand een sociale huiskamer;
  • Een andere groep vrijwilligers heeft gezorgd voor een gezellig samenzijn voor de bewoners in het restaurant van het Catharina Gasthuis. Er was koffie met gebak en spelletjes voor wie daar zin in had. De bewoners die liever op de kamer bleven, kregen van de vrijwilligers koffie en gebak aan huis;
  • In Rockanje waren zo’n 35 vrijwilligers actief. De tuinen van verpleeghuislocatie ‘De Duinpan’ zijn klaargemaakt voor de zomer. Ook zijn verschillende muurtjes weer voorzien van een frisse kleur.

Alle vrijwilligers nogmaals heel erg bedankt voor het klussen en het verzorgen van een gezellige ochtend!

Fotograaf Jos Uijtdehaage schoot enkele mooie plaatjes!