Eerste paal geslagen van Het Prinsenkwartier

Op 25 april heeft wethouder André Schoon de symbolische eerste paal geslagen van de nieuwbouw aan M.H. Trompstraat in Brielle. Hans Biezemans, bestuurder van Catharina Stichting en Simon Uildriks, acquisitiemanager van Altera Vastgoed, maakten vervolgens de naam het gebouw bekend. Samen onthulden zij het bord met daarop de naam: Het Prinsenkwartier.

Het Prinsenkwartier staat op historische grond waar men van oudsher al zorg biedt. Gebroeders Blokland realiseert de bouw van het pand en in de toekomst zorgt Catharina Stichting hier voor mensen met dementie, waarbij de cliënt zoveel mogelijk vrijheid blijft houden. Ook de ontmoetingsruimte van Welzijn Ouderen krijgt een plaats in het nieuwe pand. Verder zijn er 44 appartementen in het pand bedoeld voor ouderen, waarbij ouderen de zorg kunnen afnemen die zij nodig hebben. Gemeente Brielle is verheugd dat met de bouw van het pand tegemoet wordt gekomen aan de behoefte voor wonen en zorgen voor deze doelgroep. Altera Vastgoed is eigenaar van het duurzame, energieneutrale pand en met deze ontwikkeling sluit zij aan bij de visie van Gemeente Brielle op duurzaamheid. De geplande oplevering van het pand is medio juni 2020.