De Bollaarshoeve

Op maandag 17 oktober tekenden Stichting Laurens en Catharina Stichting de overeenkomst voor de overname van 24 verpleeghuisplaatsen in De Bollaarshoeve in Oostvoorne.

De Bollaarshoeve in Oostvoorne, is een concept dat bestaat uit twee kleinschalige woonlocaties op een ruim terrein, in een zeer landelijke omgeving. Eén voor 24 ouderen met dementie en één voor 8 verstandelijk gehandicapte ouderen. De locatie heeft een BOPZ-aanmerking.

De zorg- en dienstverlening voor de 24 ouderen met dementie, is in handen van Stichting Laurens. Ipse de Bruggen richt zich op de zorg- en dienstverlening voor de verstandelijk gehandicapte bewoners op de locatie. Ook exploiteert zij op het terrein een ambachtelijke bakkerij (De Gasterij) en een theetuin.

Verpleeghuisplaatsen naar Catharina Stichting

Laurens draagt de intramurale zorg- en dienstverlening voor de 24 ouderen met dementie per 1 januari 2017 over aan Catharina Stichting. Onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en uitbreiding van de WTZi-toelatingen van Catharina Stichting.

Eind vorig jaar besloot Laurens te willen stoppen met de exploitatie en vroeg Catharina Stichting de 24 verpleeghuisplaatsen over te nemen. Na enkele maanden onderzoek nam Catharina Stichting recent een positief besluit.

Wij zijn blij dat de woonlocatie binnen De Bollaarshoeve straks onderdeel uitmaakt van Catharina Stichting; de medewerkers en cliënt(vertegenwoordigers) zijn trots op het concept en de locatie, we houden deze verpleeghuisplaatsen in stand voor de regio en Catharina Stichting biedt met de overname meer keuze binnen haar intramurale aanbod.

Samen voor goede zorg en dienstverlening

Vanaf de overname per 1 januari 2017 richten Catharina Stichting en Ipse de Bruggen zich samen op goede zorg en dienstverlening aan bewoners van De Bollaarshoeve. De aandacht gaat de komende periode uit naar het informeren en betrekken van belanghebbenden, een warme overdracht en vooral voortzetten van een goede kwaliteit van zorg- en dienstverlening.