De Bollaarshoeve

De Bollaarshoeve in Oostvoorne bestaat uit twee kleinschalige woonlocaties op een ruim terrein, in een zeer landelijke omgeving. Eén woonlocatie is voor 24 ouderen met dementie en één voor 8 verstandelijk gehandicapte ouderen. De locatie heeft een BOPZ-aanmerking.

De zorg- en dienstverlening voor de 24 ouderen met dementie is in handen van Catharina Stichting. Ipse de Bruggen richt zich op de zorg- en dienstverlening voor de verstandelijk gehandicapte bewoners op de locatie. Ook exploiteert Ipse de Bruggen op het terrein een ambachtelijke bakkerij (De Gasterij) en een theetuin.

Afhankelijk van de behoefte ontvangen de bewoners met dementie in meer of mindere mate begeleiding, zorg en behandeling. Binnen het woongebouw bevinden zich meerdere gemeenschappelijke ruimten. Hier vinden regelmatig activiteiten plaats. Elke bewoner beschikt daarnaast over een eigen zit-/slaapkamer met eigen badkamer.

Eigen bijdrage

Een groot deel van de kosten voor zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) betaalt de overheid. Het enige wat u betaalt, is een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage, hangt onder meer af van de zorg die u ontvangt en uw inkomen. Bereken uw eigen bijdrage op www.hetcak.nl of bel het CAK gratis op (0800) 0087.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden en eventuele wachtlijsten? Neem dan contact op met onze zorgadviseur. De zorgadviseur is bereikbaar via zorgadviseur@catharinastichting.nl of (0181) 728 255.