Het Prinsenkwartier

Sinds november 2020 is Het Prinsenkwartier het thuis van 28 mensen met dementie. De bewoners vormen samen 4 leefgroepen (het Scheepshuys, Gildehuys, Tolhuys en het Kruythuis). Deze groepen lijken op een gezinsverband en voeren een gezamenlijke huishouding. Elke bewoner beschikt, naast de gezamenlijke leefruimten, over een eigen zit-/slaapkamer met eigen badkamer. Afhankelijk van de behoefte ontvangen de bewoners in meer of mindere mate begeleiding, zorg en behandeling.

De woonzorglocatie bevindt zich op de begane grond en de eerste verdieping van het Prinsenkwartier. Het Prinsenkwartier ligt prachtig aan de vestingwallen van Brielle.

NB Het Prinsenkwartier is tot juni 2021 ook het (tijdelijke) thuis van de bewoners van het Catharina Gasthuis in Brielle. Zie ook: het Catharina Gasthuis.

Eigen bijdrage

Een groot deel van de kosten voor zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) betaalt de overheid. Het enige wat u betaalt, is een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage, hangt onder meer af van de zorg die u ontvangt en uw inkomen. Bereken uw eigen bijdrage op www.hetcak.nl of bel het CAK gratis op (0800) 0087.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden en eventuele wachtlijsten? Neem dan contact op met onze zorgadviseur. De zorgadviseur is bereikbaar via zorgadviseur@catharinastichting.nl of (0181) 728 255.