De Watergeus

In de Watergeus wonen 15 mensen met dementie. De bewoners vormen samen een leefgroep. Deze groep lijkt op een gezinsverband en zij voert een gezamenlijke huishouding. Elke bewoner beschikt, naast de gezamenlijke leefruimten, over een eigen zit-/slaapkamer met eigen keukenblokje en badkamer. Afhankelijk van de behoefte ontvangen de bewoners in meer of mindere mate begeleiding, zorg en behandeling.

De woonzorglocatie ‘de Watergeus’, bevindt zich op de eerste verdieping van het Catharina Gasthuis. Het Catharina Gasthuis ligt binnen de vestingwallen van Brielle. Het gebouw bestaat uit 3 verdiepingen en is gebouwd rondom een mooie, grote en vrij toegankelijke binnentuin.

De Watergeus heeft een BOPZ-aanmerking. Meer informatie over de Watergeus vindt u in de brochure ´Welkom in de Watergeus´.

Eigen bijdrage

Een groot deel van de kosten voor zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) betaalt de overheid. Het enige wat u betaalt, is een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage, hangt onder meer af van de zorg die u ontvangt en uw inkomen. Bereken uw eigen bijdrage op www.hetcak.nl of bel het CAK gratis op (0800) 0087.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden en eventuele wachtlijsten? Neem dan contact op met onze zorgadviseur. De zorgadviseur is bereikbaar via zorgadviseur@catharinastichting.nl of (0181) 728 255.